På M3 Gym erbjuder vi en mängd olika klasser. Allt ifrån lugn Hatha Yoga till tuff X-fit, vill du veta mer om klasserna som vi erbjuder så hittar du det nedan. 

AQUARDIO – vattenklass
Plats: Rahmqvist, bakom M3, endast några minuter bort.
Allsidig styrke- och konditionsklass i vatten. Rycks med till glad och härlig musik och enkla rörelser! Badkläder behövs och var ombytt när klassen startar (omklädningsrum finns där).
Klassen passar alla.

BOX’n KICK 
Svett, skratt och kraft! På Box’n Kick jobbar vi i par tillsammans med handskar och mittsar. Vi lär oss teknik och olika kombinationer av både slag och sparkar. Utmana kraften i din kropp och få tillfälle till att få ut allt! Rena terapin!
Rekommenderas ej för dig med någon skada.

BODYBURN CIRKEL
Cirkelträning med egna kroppen som redskap!

CIRKEL
Cirkelträning stärker både musklerna och förbättrar konditionen – du sparar alltså in tid utan att tumma på resultaten! Träning baserad på ett antal olika övningar i en cirkelform. Fokus på kondition tillsammans med styrka. Tidsintervallerna varierar från gång till gång och du bestämmer själv hur högt tempo du ska hålla! Gillar du varierande, effektiva och korta pass, så är det här klassen för dig!
Klassen passar alla nivåer.

CORE
Fokus ligger på att hitta kontakt och stabilitet kring mage, rygg och höfter. Under klassen använder vi kroppsvikten som främsta redskap men ibland kan även enkla vikter eller andra redskap involveras i klassen. Klassen passar alla nivåer.  Instruktören ger dig olika alternativ på övningar för att du ska ha möjlighet att anpassa dem till din nivå.

FULL FUNKTION
Kroppskontroll, stabilitet, rörlighet, balans, mobilitet, det är några delar av vad som krävs för att du ska bibehålla/återfå full funktion i din kropp.

H2O BURN – vattenklass
Plats: Rahmqvist, bakom M3, endast några minuter bort.
Högt tempo där vi tränar styrka och kondition samt mjölksyreträning i vatten! En brännande klass där vi jobbar med hela kroppen i intervallform! Badkläder behövs och var ombytt när klassen startar (omklädningsrum finns där).
Klassen passar alla nivåer, men en viss vattenvana är att föredra.

HATHA YOGA
Ordet yoga betyder förening och Hatha Yoga är förening mellan kropp, själ och sinne men också en balans mellan aktivitet och vila. Hatha Yoga är en lugn form av yoga där vi fokuserar på andning (pranayama) och rörelser (asanas). Vi väver in yogans filosofi och ibland olika teman. Hatha Yoga är ett mycket kraftfullt verktyg i vår stävan efter att uppnå ökad medveten närvaro och välmående i oss själva.

IN THE ZONE 
Tränar du din kropps viktigaste muskel?
Konditionsträning förbättrar inte bara din förmåga att orka längre och återhämta dig snabbare utan den förbättrar även lungkapaciteten och syreupptagningsförmågan. Dessutom, och kanske det viktigaste, ökar den hjärtats förmåga att pumpa ut blod.  Om du lägger tid på den här typen av konditionsträning får du en bättre syreupptagningsförmåga. En bättre syreupptagningsförmåga gör att din kropp får det lättare att tillgodogöra sig annan träning också.
Är du redo att förbättra din hälsa?

KUNDALINI YOGA
Kundaliniyoga är en något mer meditativ form av yoga som samtidigt är dynamisk och energigivande och som omfattar flera olika delar såsom olika kroppsställningar – asanas – rörelsemönster, andningstekniker, handpositioner, mantran och olika typer av meditationer.

LES MILLS BODYPUMP™
Les Mills Bodypump™ är ett pass där du tränar du styrka med skivstång, vikter och din egen kropp som redskap. Klassen passar alla då du själv bestämmer hur tunga vikter du använder. Du får en utmanande och balanserad genomgång av alla muskelgrupper i hela kroppen och kommer att bli starkare och uthålligare. Gruppdynamiken och den inspirerande musiken gör att du kommer prestera mer än du trodde från början. 

LES MILLS BODYPUMP EXPRESS™
The REP Effect är Les Mills nya koncept där fokus ligger på lågbelastning och höga repetioner. Du kommer bränna fett och kalorier, få styrka o h snabbt tonade muskler.
Under passet kombineras flera muskelgrupper i så kallt supersets.
Liksom alla Les Milss program, släpps ny musik och koreografi var tredje månad.
Klassen passar alla då du själv bestämmer vikter. 

LES MILLS CXWORX™
Les Mills CXWORX är ett effektivt pass på 30 minuter med fokus på bålmuskulaturen. Ett skadeförebyggande pass där du tränar funktionell styrka som stärker hela din kropp. Det största arbetsverktyget i CXWORX är kroppen men du använder också gummiband och viktplattor.

LES MILLS BODYSTEP™
BODYSTEP® är konditions och koordinationsträning med härliga steg på en stepbräda. Med kraft, energi och glädje utmanar du och förbättrar din kondition för varje klass samtidigt som du stärker och tonar muskulaturen i din kropp.

POWER YOGA 
En form av Hatha yoga där vi skapar värme inifrån genom att använda alla våra muskler i ett flöde.  Arbeta kraftfullt tillsammans med din kropp som verktyg med fokus på att bygga styrka genom kombinationer av rörelser, ställningar och andning.

PWR YIN
Power Yin är klassen för dig som vill kombinera en kraftfull power yoga med en avslappnande och lugn yin yoga. Kan vara skönt med strumpor och en tjockare tröja då vi går från värme till mer stilla positioner.

RUNNING
På med löparskorna! Klassen är utformad olika från gång till gång, allt från intervaller, till längre sträckor samt styrka och övningar för att förbättra ditt löpsteg.
Alla kan vara med, dock rekommenderas inga skador som påverkar ditt löpsteg. Hör med instruktören om du har några funderingar kring passet.

STRENGHT
5 anledningar till att styrketräna:

  1. Öka fettförbränningen
  2. Sänk blodtrycket
  3. Bli fastare i kroppen
  4. Hantera stress bättre – sänk stresshormonerna i kroppen
  5. Bibehåll skelett och benmassa

Styrketräning är viktigt, och för alla.
Om du har någon skada, prata med instruktören innan passet.

SENIOR
Oavsett ålder ger träning mycket goda hälsovinster. Framför allt är det viktigt att jobba med alla delar som styrka, puls, koordination, balans och rörlighet. Vi erbjuder rolig och inspirerande träning för dig över 60+. Pröva cirkel, gympa eller varför inte vår vattenklass?
Se schema för ytterligare info.

SPINNING
Utmana ditt hjärta med konditionsträning på cykel inomhus. Vi tar oss igenom passet genom att växla mellan sittande och stående positioner samt tempo och motstånd. Du kan alltid anpassa ditt pass efter din egen nivå! Förbered dig på att svettas!
Klassen passar alla.

TABATA
Tabata-intervaller är uppbyggd på åtta stycken 20-sekunders intervaller med 10 sekunders vila. Instruktören kombinerar ihop varierade och utmanande övningar. Ett högintensivt pass där du pressar dig just efter din dagsform! Enligt Dr Izumi som är grundaren till intervallen är det en optimal kombination för att utveckla såväl styrka som kondition. Så, vad väntar du på? Häng med!
Klassen passar alla, men rekommenderas ej för dig med någon skada. Rådfråga med våra instruktörer om du är osäker.

X-FIT
Tuff och utmanade klass för den målmedvetne som vill ha resultat. Effektiv träning där vi varvar styrka och kondition i olika woddar varje gång. Här tar du ut dig till max! Denna klass är för den som vill jobba hårt med hjärta och lungor, samt den mentala biten av att pusha sig själv! Passet kräver god teknik i basövningar och kroppsmedvetenhet. 
Rekommenderas ej för dig med någon skada. Rådfråga med våra instruktörer om du är osäker.

YIN & YANG
En klass där vi får det bästa av yogans båda sidor och därmed lättare finner balansen i vår tillvaro. Klassen inleds med Yin-positioner där vi finner lugnet efter dagen och landar i vår andning. Med en mjuk övergång ta vi oss in i den mer dynamiska yogan, Yang. När vår kropp fyllts med värme och energi avslutar vi i stillhet med en längre Savasana.

YIN YOGA
Klassen för dig som känner dig stel, stressad och behöver lugna ditt sinne. Ta hand om din kropp i Yin yogans längre positioner som tillåter oss att komma åt kroppens fascia och bindväv. Stort fokus ligger på höfter och ländrygg då dessa områden är rika på bindväv och lagrar enligt yogafilosofin mycket fysiska såväl emotionella spänningar. Ta med strumpor och en tjockare tröja.

ZUMBA
Gillar du fartfyllda pass där man får dansa loss? Då är Zumba något för dig! Denna dansklass är latinoinspirerad där vi framförallt tar oss igenom dansstilar som salsa, merengue, cumbia och reggaeton. Musiken är varierande och stegen är enkla men glödheta!

Våra gruppträningsinstruktörer

Arasay Rundin

Gruppträningsinstruktör
08-546 990 04

Catharina Buhre

Receptionist
Gruppträningsinstruktör
08-546 990 04
Catharina@m3gym.se

Daniela Serlachius

Personlig Tränare
Gruppträningsinstruktör
073-544 69 33
daniela@m3gym.se

Elias Carlsson

Personlig Tränare
Gruppträningsinstruktör
Kiropraktor
073-593 33 31
elias@m3gym.se

Jennifer Danielsson

Personlig Tränare
Medicinsk Tränare
Gruppträningsinstruktör
070-355 44 32
jennifer@m3gym.se

Kerstin Lindholm

Gruppträningsinstruktör
08-546 990 04

Lasse Stolt

Personlig Tränare
Gruppträningsinstruktör
Padelinstruktör
08-546 990 04

Linda Hellqvist

Gruppträningsinstruktör
Massageterapeut
08-546 990 04

Linn Kronman

Reception
Gruppträningsinstruktör
08-546 990 04
linn@m3gym.se

Malin Ehnström

Personlig Tränare
Gruppträningskoordinator
Massageterapeut
073-715 22 69
malin@m3gym.se

Sussie Stolt

Ekonomiansvarig
Gruppträningsinstruktör
Massageterapeut
08-546 990 04
sussie@m3gym.se

Ulla Mäki

Gruppträningsinstruktör
08-546 990 04